Cena netto:
816,00 PLN
Cena brutto:
1 003,68 PLN
Podstawowe |
Klasa lepkości: | ISO VG 460 |
Olej bazowy: | Syntetyczny PAG |
Shell Omala S4 WE to zaawansowany, wysokowydajny, syntetyczny, przemysłowy olej przekładniowy do zastosowania w przekładniach ślimakowych. Dysponuje w swoim składzie bazą polialkiloglikolową (PAG) oraz doskonały pakiet dodatków uszlachetniających. Oferuje znakomite właściwości eksploatacyjne (oszczędność energii, redukcja tarcia, wydłużone interwały wymiany, duża odporność na micro-pitting,) w ciężkich warunkach pracy.
Poprzednia nazwa: Shell Tivela S
Wybrane zalety i możliwe korzyści
- Wydłużone interwały wymiany, dłuższa eksploatacja. Shell Omala S4 WE jest zaprojektowany by przekazywać doskonałe właściwości antyutleniające oraz stabilność termiczną, dłuższe okresy użytkowania oraz by zabezpieczać tworzeniu szkodliwych związków w reakcjach oksydacyjnych w warunkach wysokich temperatur. Właściwości te pomagają w utrzymaniu czystości układów w długich interwałach ich użytkowania. Shell Omala S4 WE dostarcza znaczące wydłużenie czasu eksploatacji urządzeń w porównaniu do konwencjonalnych olejów przekładniowych
- Doskonała ochrona. Shell Omala S4 WE optymalnie przenosi obciążenia i chroni przed występowaniem zjawiska „micro-pitting’u” co przedłuża czas użytkowania urządzenia nawet w warunkach udarowych. Te właściwości dostarczają dużą przewagę nad produktami smarnymi pracującymi w łożyskach lub w przekładniach gdzie bazą jest olej mineralny.
- Shell Omala S4 WE pomaga zwiększyć efektywność i sprawność układów przekładniowych poprzez bardzo niską temperaturę płynięcia co znacznie zmniejsza tarcie w porównaniu z produktami mineralnymi. Powoduje to polepszenie smarowania układów przy starcie w niskich temperaturach.Testy stanowiskowe dowiodły zwiększenie sprawności i zdolność pracy układów do 15% w porównaniu do standardowegooleju mineralnego oraz 11 % w porównaniu do olejów syntetycznych PAO. Wyniki zostały potwierdzone przez producentów OEM w wielu układach.
- Shell Omala S4 WE jest rekomendowany do wielu typów przekładni lub smarowania łożysk, a także wielu innych komponentów gdzie funkcjonuje smarowanie cyrkulacyjne lubrozbryzgowe.Shell Omala S4 WE nie jest zalecany do smarowania komponentów układów przekładniowych wykonanych z aluminium lub jego stopów.?
Zastosowanie
- Zamknięte przemysłowe przekładni ślimakowe. Shell Omala S4 WE jest rekomendowany do przekładni ślimakowych pracujących w ciężkich warunkach tj.wysokie obciążenie, bardzo niskie i wysokie temperatury pracy, zróżnicowanie skoki temperatur.
- Systemy o wydłużonych okresach eksploatacji. Zaleca się użycie produktu Shell Omala S4 WE do redukcyjnych układów przemysłowych,
pracujących w ciężkich warunkach gdzie wymagane są długie interwały wymiany z uwagi na występujące problemy obsługowe (np. przekładnie w turbinach wiatrowych).
Dopuszczenia i aprobaty
Spełnia:
David Brown S1.53.105 G
ISO 12925-1 Typ CKE
ANSI/AGMA 9005-E02 (EP)
Typowe właściwości fizyczne
Shell Omala S4 WE | 150 | 220 | 320 |
Klasa lepkości | ISO 3448 | 150 | 220 | 320 |
Lepkość kinematyczna [mm2/s] | ISO 3104 |
w 40 [°C] | 136 | 222 | 321 |
w 100 [°C] | 22.5 | 34.4 | 52.7 |
Współczynnik lepkości | ISO 2909 | 188 | 203 | 230 |
Temperatura zapłonu COC [°C] | ISO 2592 | 302 | 298 | 286 |
Temperatura płynięcia [°C] | ISO 3016 | -42 | -39 | -39 |
Gęstość w 15 [°C] [kg/m3] | ISO 12185 | 1076 | 1076 | 1069 |
FZG (przenoszenie obciążenia) | FZG A/16,6/90 | >12 | >12 | >12 |
Shell Omala S4 WE | 460 | 680 |
Klasa lepkości | ISO 3448 | 460 | 680 |
Lepkość kinematyczna [mm2/s] | ISO 3104 |
w 40 [°C] | 460 | 664 |
w 100 [°C] | 73.2 | 107 |
Współczynnik lepkości | ISO 2909 | 239 | 259 |
Temperatura zapłonu COC [°C] | ISO 2592 | 308 | 296 |
Temperatura płynięcia [°C] | ISO 3016 | -36 | -39 |
Gęstość w 15 [°C] [kg/m3] | ISO 12185 | 1072 | 1070 |
FZG (przenoszenie obciążenia) | FZG A/16,6/90 | >12 | >12 |
Źródło: www.shell.pl