Seria Mobiltemp SHC to wysokiej jakości smary o własnościach przeciwzużyciowych, dedykowane głównie do stosowania w warunkach wysokotemperaturowych. Posiadają wysoką odporność na degradację termiczną/oksydacyjną oraz wspaniałą stabilność strukturalną w wysokich temperaturach.Odznaczają się długą żywotnością przy wydłużonych interwałach między wymianami oraz zwiększają możliwość oszczędzania energii. Wybrane zalety i możliwe korzyści - Doskonała wydajność przy niskich i wysokich temperaturach. - Znakomita odporność na utlenianie oraz właściwość zachowania struktury smaru w wysokich temperaturach. - Niski współczynnik tarcia. - Dłuższy okres eksploatacji oraz dłuższe przerwy pomiędzy wymianą smaru. - Wspaniała pompowalność niskotemperaturowa. - Wydłużona żywotność łożysk, mniej nieprzewidzianych przestojów. Zastosowania Mobiltemp SHC 32 - Łożyska toczne zamknięte i w których możliwe jest dosmarowywanie. - Wypusty, śruby i wybrane mechanizmy zabudowane. - Warunki wysokotemperaturowe przy rekomendowanym zakresie temperatur od –50ºC do 180ºC (ze stosownymi okresami wymiany smaru). Mobiltemp SHC 100 - Łożyska szybkobieżne i wzdłużne, dla których wymagany jest szeroki zakres temperatur. - Nadaje się on szczególnie do użytku w łożyskach silników elektrycznych, gdzie warunki eksploatacyjne wymagają zredukowanego tarcia, niskiego zużycia i długich okresów eksploatacyjnych. - Warunki wysokotemperaturowe przy zalecanym zakresie temperatur od –50ºC do 200ºC (ze stosownymi okresami wymiany smaru). Mobiltemp SHC 100 Special - Obecność dwusiarczku molibdenu czyni ten smar szczególnie odpowiednim do smarowania przesuwnych elementów maszyn, jak np. krzywki i prowadnice, które są narażone na obciążenia udarowe. - Zastosowania wysokotemperaturowe przy rekomendowanym zakresie temperatur od –50ºC do 200ºC (ze stosownymi okresami wymiany smaru). Mobiltemp SHC 460 Special - Obecność dwusiarczku molibdenu czyni ten smar szczególnie odpowiednim do smarowania przesuwnych elementów maszyn, jak np. krzywki i prowadnice, dla których wymagane są długie interwały wymiany, lub które są poddawane ograniczonemu ruchowi lub obciążeniu udarowemu. - Przenośniki piecowe lub łożyska piecowe, które są poddawane działaniu wysokich temperatur lub wahaniom temperatur. - Warunki wysokotemperaturowe przy zalecanym zakresie temperatur od –40ºC do 180ºC (ze stosownymi okresami wymiany smaru). Specyfikacje i dopuszczenia
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Źródło: www.mobil.pl