Seria Mobilith SHC to najwyższej jakości, w pełni syntetyczne smary, dedykowane do szerokiego zakresu zastosowań w skrajnych temperaturach i warunkach pracy. Charakteryzują się optymalnym przyleganiem, stabilnością strukturalną i wytrzymałością na działanie wody. Stosowane w przemyśle, transporcie samochodowym i gospodarce morskiej.
Wybrane zalety i możliwe korzyści
- Najlepsze zabezpieczenie przed zużyciem, rdzą i korozją.
- Niski współczynnik trakcji.
- Znakomita skuteczność zarówno w niskich, jak i wysokich temperaturach.
- Obejmuje zarówno niskie jak i wysokie klasy lepkości oleju.
- Wyśmienita stabilność strukturalna w obecności wody.
- Optymalna odporność na wysokie temperatury i odporność na utlenianie.
- Niska lotność.
Zastosowania
- Mobilith SHC 100 jest smarem przeciwzużyciowym do pracy pod wysokim obciążeniem, zalecanym do wykorzystania w wysokoobrotowych silnikach, takich jak silniki elektryczne, gdzie wymagane jest zmniejszone tarcie, niskie zużycie i dłuższa wytrzymałość. Jest to smar klasy NLGI 2/ISO VG 100 z syntetycznym olejem bazowym. Jego temperatura pracy wynosi od -40º C* do 150ºC.
- Mobilith SHC 220 jest smarem uniwersalnym typu EP rekomendowanym do wymagających zastosowań motoryzacyjnych i przemysłowych. Oparty na syntetycznym oleju bazowym ISO VG 220. Smar Mobilith SHC 220 najlepiej funkcjonuje w przedziale temperatur od -40º C* do 150ºC.
- Mobilith SHC 221 jest smarem uniwersalnym typu EP, wykorzystywanym przy wysokich obciążeniach, polecany do ciężkich zastosowań motoryzacyjnych i przemysłowych, gdzie wykorzystuje się centralne systemy smarowania. Oparty na syntetycznym oleju bazowym ISO VG 220. Smar Mobilith SHC 221 najlepiej działa w przedziale temperatur od -40º C* do 150ºC.
- Mobil SHC 460 jest smarem klasy NLGI 1,5 na syntetycznym oleju bazowym ISO VG 460, rekomendowanym do działania w warunkach wysokich obciążeń. Smar ten jest zalecany do użytku w ciężkich zastosowaniach przemysłowych i morskich. Smar ten umożliwia znakomitą ochronę łożysk w warunkach wysokiego obciążenia przy niskich lub średnich prędkościach i tam, gdzie woda jest czynnikiem krytycznym. Mobilith SHC 460 wykazał się optymalnym działaniem w hutach, maszynach papierniczych i na statkach. Zalecany zakres temperatur pracy od -30º C* do 150ºC.
- Mobilith SHC 1000 Special jest smarem klasy NLGI 2 opartym na syntetycznym oleju bazowym ISO VG 1000 wzbogaconym dodatkami smarów stałych takimi jak 11% grafitu i 1% disiarczku molibdenu w celu zagwarantowania maksymalnej ochrony elementów ślizgowych i tocznych łożysk pracujących w granicznych warunkach smarowania. Produkt ten został zaprojektowany, aby wydłużyć żywotność łożysk w warunkach wyjątkowo małych prędkości i wysokich temperatur. Rekomendowany zakres temperatur pracy: od -30°C* do 150°C przy zachowaniu zastosowanych okresów wymiany smaru.
- Mobilith SHC 1500 to smar klasy NLGI 1,5/ISO VG 1500, oparty na syntetycznym oleju bazowym. Polecany jest do stosowania w łożyskach z komponentami ślizgowymi i tocznymi pracującymi przy wyjątkowo niskich prędkościach, dużych obciążeniach i w wysokich temperaturach. Zalecany zakres temperatur pracy: od -30°C* do 150 °C, z zachowaniem stosownych okresów wymiany smaru. Ciągłe smarowanie przy użyciu Mobilith SHC 1500 skutecznie przedłuża wytrzymałość łożysk w ciężkich prasach walcowych. Mobilith SHC 1500 gwarantuje także znakomitą pracę łożysk pieców obrotowych i łożysk wagonów do transportu żużla.
- Mobilith SHC 007 to smar klasy NLGI 00/ISO VG 460 na syntetycznym oleju bazowym. Jego zalecana temperatura pracy wynosi od -50°C* do 150 °C, z zachowaniem stosownych okresów wymiany smaru. Smar ten jest wykorzystywany głównie w skrzyniach biegów wypełnionych smarem pracujących w wysokich temperaturach, gdzie konwencjonalne półpłynne smary nie są w stanie zapewnić odpowiedniej żywotności smaru oraz w piastach kół w naczepach o dużym obciążeniu.
*Dane dotyczące pracy w niskich temperaturach podano na podstawie wyników dla ASTM D 1478 przy maksymalnych limitach 10000 / 1000 gcm przy rozruchu i po 1 godzinie pracy.
Specyfikacje i dopuszczenia
Seria Mobilith SHC spełnia lub przewyższa następujące wymagania: | 100 | 220 | 221 | 460 | 1000 Special | 1500 | 007 |
DIN 51825: (2004-06) | KPHC 2N-40 | KPHC 2N-30 | - | KPHC 1-2N-40 | KPFHC 2N-30 | KPHC 1-2N-30 | - |
DIN 51826: (2005-01) | - | - | - | - | - | - | GPHC 00K-30 |
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Mobilith SHC Series | 100 | 220 | 221 | 460 | 1000 Special | 1500 | 007 |
Klasa konsystencji NLGI | 2 | 2 | 1 | 1,5 | 2 | 1,5 | 00 |
Rodzaj zagęszczacza | Kompleks litowy | Kompleks litowy | Kompleks litowy | Kompleks litowy | Kompleks litowy | Kompleks litowy | Kompleks litowy |
Kolor | czerwony | Czerwony | Jasno brązowy | Czerwony | Szaro-czarny | Czerwony | Czerwony |
Penetracja robocza, 25ºC, ASTM D 217 | 280 | 280 | 325 | 305 | 280 | 305 | 415 |
Temp kroplenia, °C, ASTM D 2265 | 265 | 265 | 265 | 265 | 265 | 265 | - |
Lepkość oleju bazowego, ASTM D 445 cSt w temp. 40ºC | 100 | 220 | 220 | 460 | 1000 | 1500 | 460 |
Aparat czterokulowy, ASTM D 2596, obciążenie spoiw, kg | 250 | 250 | 250 | 250 | 620 | 250 | 250 |
Wymywanie wodą, ASTM D 1264 w temp. 79°C, % spadku masy Spadek | 6 | 3 | 4 | 3 | 2,6 | 2,5 | - |
Ochrona przed rdzą, ASTM D 6138 Woda destylowana | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | - |
Zapobieganie korozji, ASTM D 1743, klasa | Spełnia | Spełnia | Spełnia | Spełnia | Spełnia | Spełnia | - |
Aparat czterokulowy, ASTM D 2266, średnica skazy, mm | 0,50 | 0,50 | 0,50 | 0,50 | 0,50 | 0,50 | 0,50 |
Moment obrotowy w niskich temperaturach, ASTM D 1478, Rozruch/po 1 godz. w jednostkach gcm i Test Tº | 9520/2199 w temp. -50ºC | 4361/836 @ -40 ºC | ---- | 9060/2944 @ -40 ºC | ---- | 1874/‹1000 w temp. -20ºC | ---- |
U.S. Mobility, AM-S 1390, -18 ºC, gms/min | 20,0 | 11,0 | ---- | 5,0 | ---- | 3,0 | ---- |
Źródło: www.mobil.pl