Seria Mobilgear 600 XP to znakomitej jakości przemysłowe oleje przekładniowe zapewniające perfekcyjne właściwości smarne w warunkach wysokich obciążeń, w tym obciążeń udarowych. Polecane do użytku w zamkniętych przekładniach z systemami smarowania obiegowego lub rozbryzgowego. Umożliwiają optymalną ochronę przekładni przemysłowych wszystkich typów przed mikropitingiem. Spełniają wymagania Flender BA 7300, AGMA 9005-E02, DIN-51517-3 (CLP), ISO 12925-1 Typ CKD/CKC.
Wybrane zalety i możliwe korzyści- Mniejsze zużycie przekładni i łożysk, oddziałujące na zmniejszenie liczby nieplanowanych przestojów.- Przedłużona żywotność oleju, gwarantującą niższe koszty związane z olejem oraz redukcja planowanych przestojów. - Dłuższa żywotność łożysk, a w następstwie podwyższona wydajności.Zastosowania- Przemysłowe przekładnie w przenośnikach, mieszalnikach, suszarkach, maszynach rozcierających,wytłaczarkach, wentylatorach, mieszalnikach, prasach, maszynach rozcierających, pompach (w tym pompach studziennych) oraz w innych urządzeniach pracujących pod dużym obciążeniem. - Przekładnie w maszynach stosowanych w przemyśle morskim, w tym napędach, centryfugach, urządzeniach pokładowych takich jak wciągarki, obracarki, pompy, podnośniki, windy kotwiczne, żurawie, i łożyska nośne steru. - Wykorzystania poza przekładniami obejmują sprzęgła, śruby oraz wysokoobciążone wolnoobrotowe łożyska toczne i ślizgowe.Specyfikacje i dopuszczenia
Mobilgear 600 XP spełnia lub przewyższa następujące wymagania: | Mobilgear 600 XP 68 | Mobilgear 600 XP 100 | Mobilgear 600 XP 150 | Mobilgear 600 XP 220 | Mobilgear 600 XP 320 | Mobilgear 600 XP 460 | Mobilgear 600 XP 680 |
AGMA 9005-E02 | 2 EP | 3 EP | 4 EP | 5 EP | 6 EP | 7 EP | - |
DIN 51517-3: 2009-06 | X | X | X | X | X | X | X |
ISO 12925-1 Typ | CKD 68 | CKD 100 | CKD 150 | CKD 220 | CKD 320 | CKC 460 | CKC 680 |
Mobilgear 600 XP posiada następujące dopuszczenia producentów: | Mobilgear 600 XP 68 | Mobilgear 600 XP 100 | Mobilgear 600 XP 150 | Mobilgear 600 XP 220 | Mobilgear 600 XP 320 | Mobilgear 600 XP 460 | Mobilgear 600 XP 680 |
SIEMENS AG Flender gear units, T 7300, Table A-a, Flender Code No. | | A17 | A16 | A15 | A14 | A13 | A12 |
SIEMENS AG Flender gear units, T 7300, Table E-am, Flender Code No. | | | E76 | | | | |
Mueller Weingarten DT 55 005 | | CLP 100 | CLP 150 | CLP 220 | CLP 320 | CLP 460 | |
Typowa charakterystyka fizykochemiczna Mobilgear 600 XP | 68 | 100 | 150 | 220 | 320 | 460 | 680 |
Klasa lepkości ISO | 68 | 100 | 150 | 220 | 320 | 460 | 680 |
Lepkość kin., ASTM D 445 | | | | | | | |
mm²/s w 40 ºC | 68 | 100 | 150 | 220 | 320 | 460 | 680 |
mm²/s w 100 ºC | 8.8 | 11.2 | 14.7 | 19.0 | 24.1 | 30.6 | 39.2 |
Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 | 101 | 97 | 97 | 97 | 97 | 96 | 90 |
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 | -27 | -24 | -24 | -24 | -24 | -15 | -9 |
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 | 230 | 230 | 230 | 240 | 240 | 240 | 285 |
Ciężar właściwy w 15.6 °C, ASTM D 4052, [kg/l] | 0.88 | 0.88 | 0.89 | 0.89 | 0.90 | 0.90 | 0.91 |
Test FZG na micropitting, test FVA 54, Stopień / klasa | | 10 / wysoki | 10 / wysoki | 10 / wysoki | 10 / wysoki | 10 / wysoki | 10 / wysoki |
Test zużycia FE 8, DIN 51819-3, D7,5/80-80. Zużycie wałka, mg | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Test Timken, ASTM D 2782, funty | 65 | 65 | 65 | 65 | 65 | 65 | 65 |
Aparat czterokulowy, ASTM D2783 | | | | | | | |
Obciążenie zespawania, kg | 200 | 200 | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Indeks zużycia, kgf | 47 | 47 | 47 | 48 | 48 | 48 | 48 |
Test FZG, , DIN 51354, Stopień | | | | | | | |
A/8,3/90 | 12+ | 12+ | 12+ | 12+ | 12+ | 12+ | 12+ |
A/16.6/90 | | 12+ | 12+ | 12+ | 12+ | 12+ | 12+ |
Ochrona przed rdzą, ASTM D665, woda słona | Spełnia | Spełnia | Spełnia | Spełnia | Spełnia | Spełnia | Spełnia |
Korozja na miedzi, ASTM D130, 3 godz. w 100 ºC | 1B | 1B | 1B | 1B | 1B | 1B | 1B |
Deemulgacja, ASTM D1401, czas dla 3ml, min. w 82ºC | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
Test na pienienie, ASTM D892, Tendencja/Stabilność, ml/ml Sekwencja 1 | 0/0 | 0/0 | 0/0 | 0/0 | 0/0 | 0/0 | 0/0 |
Sekwencja 2 | 30/0 | 30/0 | 30/0 | 30/0 | 30/0 | 30/0 | 30/0 |
Źródło: www.mobil.pl