AGIP BLASIA to wysokiej jakości olej mineralny przeznaczony do smarowania wszystkich typów przekładni przemysłowych, spełniający szeroki zakres wymagań właściwości EP. Olej ten opracowany jest w oparciu o wysokiej jakości oleje bazowe, uszlachetnione dodatkami takimi jak np. związki siarki, które gwarantują dobre właściwości przeciw-zużyciowe przy wysokich obrotach i niskich obciążeniach (CRC*L*42), oraz związki fosforowe, zapewniające doskonałe właściwości przeciw-zużyciowe przy wysokich obciążeniach i małych szybkościach (CRC*L*37). Zalecany jest do rozbryzgowego lub obiegowego smarowania wszystkich typów przekładni zamkniętych, szczególnie tam, gdzie warunki pracy powodują duże obciążenia, wysokie obroty i odpowiednio wysokie prędkości poślizgu. Olej ten może być również stosowany do smarowania wysoko-obciążonych sprzęgieł, przekładni śrubowych oraz nisko-obrotowych łożysk ślizgowych. Wybrane zalety i możliwe korzyści - Olej AGIP BLASIA posiadają bardzo dobre właściwości przeciwzużyciowe i właściwości EP potwierdzone wynikami testów: FZG-12 stopień w temp. 90 °C przy prędkości obwodowej 8.3 m/s TIMKEN-OK obciążenie 60 Ibs, 4 kulowiec EP: *110kg niezacierające obciążenie * 280kg obciążenie zespawania - Olej AGIP BLASIA charakteryzuje się: Doskonałą termiczną i oksydacyjną stabilnością zezwalającą na długotrwałą eksploatację oleju nawet w tak wysokich temperaturach jak 100 °C.Brakiem korozyjności w stosunku do metali użytych do konstrukcji urządzenia, szczególnie takich jak stal, żeliwo, miedź, brąz, a także doskonałą zgodnością (brakiem niewłaściwego oddziaływania na materiał z którego zrobione są uszczelki). Renomowanymi właściwościami deemulgującymi (odpornością na tworzenie trwałej emulsji) zapewniającymi prawidłowe smarowanie nawet w przypadku zanieczyszczenia układu wodą (np. stalownie).Doskonałymi właściwościami antyrdzewnymi skutecznie chroniąc układ nawet w warunkach dużej wilgotności.Zastosowanie- Olej AGIP BLASIA zalecany jest do rozbryzgowego lub obiegowego smarowania wszystkich typów przekładni zamkniętych, szczególnie tam, gdzie warunki pracy wymagają dużych obciążeń, wysokich obrotów i odpowiednio wysokich prędkości poślizgu. Olej ten może być również stosowane do smarowania wysokoobciążonych sprzęgieł, przekładni śrubowych oraz niskoobrotowych łożysk ślizgowych.Dopuszczenia i aprobatyISO 12925-1L-CKD AGMA 9005-D94 (AGMA 2EP, 3EP, 4EP, 5EP, 6EP, 7EP, 8EP)ASLE EP; DIN 51517 teil 3 CLPU.S. STEEL 224DAVID BROWN S1.53.101(5E)ISO 12925-1Typowe właściwości fizyczne
AGIP BLASIA | | 68 | 100 | 150 | 220 | 320 | 460 | 680 |
Lepkość w 40°C | mm2 / s | 64 | 100 | 141 | 220 | 300 | 460 | 627 |
Lepkość w 100°C | mm2 / s | 8,2 | 11,8 | 13,9 | 18,7 | 23,0 | 30,9 | 35,4 |
Wskaźnik lepkości | - | 95 | 95 | 95 | 95 | 95 | 95 | 90 |
Temp. zapłonu COC | °C | 225 | 230 | 235 | 240 | 240 | 245 | 250 |
Temp. płynięcia | °C | -27 | -24 | -22 | -20 | -18 | -15 | -9 |
Gęstość w 15°C | kg/l | 0,885 | 0,890 | 0,895 | 0,895 | 0,900 | 0,905 | 0,915 |
Źródło: www.eni.com